عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 / 6 / 1393
بازدید : 639
نویسنده : sharef zadeh

 


 

آیاحوادث‌ و پيشگويي‌هاي‌ معصومين‌(ع‌) در حال وقوع است؟:
امام‌ باقر(ع‌) در روايتي‌ به‌جابربن‌ يزيد جعفي‌ مي‌فرمايند:
جابر! از زمين‌ تكان‌ نخور و هيچ‌ دست‌ و پا مزن‌ تااينكه‌ اين‌ نشانه‌هايي‌ را كه‌ مي‌گويم‌ مشاهده‌ كني‌ (البته‌) اگر آنها را درك‌ كني اولين‌ آنها اختلاف‌ ‌: بني‌عباس‌ است‌ كه‌ نمي‌بينم‌ كه‌ تو آن‌ را درك‌ كني‌ ولي‌ پس‌از مرگم‌ از قول‌ من‌ اين‌ مطلب‌ را نقل‌ كن‌ (و به‌ ديگران‌ بگو) و منادي‌ كه‌ از آسمان‌ ندا دهد و صدايي‌ كه‌ از پيروزي‌ حكايت‌ مي‌كند از سمت‌ دمشق‌ به‌ شما برسد. قريه‌اي‌ (ده‌ يا شهر) در شام‌ كه‌ به‌ جابيه‌ مشهور است‌ در زمين‌ فرو برود بخش‌ سمت‌ راست‌ مسجد دمشق‌ فرو بريزد، از دين‌ برگشتگاني‌ از جانب‌ ترك‌ها سر به‌ شورش‌ بردارند و آشوبي‌ هم‌ از ناحية‌ روم‌ به‌ دنبال‌ آن‌ مي‌آيد، برادران‌ترك‌هم‌آن‌قدرمي‌آيندتابه‌ جزيره‌ مي‌رسند و از دين‌برگشتگان‌هم‌به‌سوي‌روم‌ حركت‌ مي‌كنند تا اينكه‌ به‌ رمله‌مي‌رسندجابر! آن‌ سال‌ غرب‌ در كل‌ زمين‌ اختلاف‌ زيادي‌ مي‌پراكند و اول‌ مغرب‌ زمين‌، شام‌ است‌.      شيخ‌ مفيد هم‌ در الارشادخود فهرستي‌ از نشانه‌هاي‌ ظهور را ذكر كرده‌ كه‌ از اين‌ قرار است‌:

«براي‌ زمان‌ قيام‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) نشانه‌هايي‌ بيان‌شده‌ و از حوادثي‌ كه‌ پيش‌ از قيام‌ اتفاق‌ خواهد افتاد به‌ ما خبر داده‌اند كه‌ از جمله‌ آنها مي‌توان‌ اين‌ موارد را ذكر كرد: شورش‌ سفياني‌، كشته‌ شدن‌ سيد حسني‌، تفرقه‌ بني‌عباس‌ به‌ خاطر پادشاهي‌ و حكومت‌ دنيايي‌، كسوف‌ خورشيد در نيمه‌ ماه‌ رمضان‌ و خسوف‌ ماه‌ در آخر همان‌ ماه‌ كه‌ هر دو بر خلاف‌ رويه‌ عادي‌ طبيعت‌ است‌. خراب‌ شدن‌ ديوار مسجد كوفه‌، ظاهر ونمايان‌ شدن‌ پرچم‌هاي‌ سياهي‌ از خراسان‌، قيام‌ يمني‌، ظاهر شدن‌ شخصي‌ مغربي‌ در مصر و حكومت‌ كردنش‌ بر شام‌، فرود آمدن‌ ترك‌ها در جزيره‌ و روميان‌ در ساحل‌، ، كشته‌ شدن‌ امير مصر توسط‌ ساكنان‌ آن‌ ديار، حركت‌ پرچم‌هايي‌ كه‌ به‌ سوي‌ خراسان‌ راهي‌ مي‌شوند، ورود سپاهي‌ از سمت‌ مغرب‌ تاوقتي‌ كه‌ با از بين‌ رفتن‌ سرگشتگي‌ و حيرت‌ آرامش‌ يابد، نماياني‌ پرچم‌هاي‌ سياه‌ از مشرق‌ به‌ همان‌ صورت‌، شكافتن‌ و ترك‌ خوردن‌ فرات‌ به‌ طوري‌ كه‌ آب‌ وارد كوچه‌ها و خيابان‌هاي‌ كوفه‌ مي‌شود، شورش‌ 60 دروغگو كه‌ همگي‌ ادعاي‌ نبوت‌ مي‌كنند و شورش‌ 12 نفر از آل‌ ابي‌طالب‌ كه‌ همه‌ ادعاي‌ امامت‌ براي‌ خويش‌ دارند، سوزاندن‌ مردي‌ بلند مرتبه‌ از پيروان‌ بني‌عباس‌ ميان‌ جلولاء و خانقين‌، زدن‌ پلي‌ در آنجايي‌ كه‌ آب‌ ميان‌ مدينة‌السلام‌ و بغداد روان‌ است‌، برخاستن‌ بادي‌ سياه‌ در ابتداي‌ روز و زلزله‌اي‌ كه‌ منجر به‌ فرو رفتن‌ بسياري‌ از آنها مي‌شود. هراسي‌ كه‌ دامن‌گير اهل‌ عراق‌ و بغداد مي‌شود و مرگ‌ ناگهاني‌ در آن‌ و نقصان‌ و كاهش‌ اموال‌ و جان‌ها و بدن‌ها و محصولات‌ و يورش‌ ملخ‌ها كه‌ در ابتداي‌ آن‌ و غير آن‌ ظاهر مي‌شوند به‌ طوري‌ كه‌ به‌ زراعت‌ و غلات‌ و همان‌ مقدار كمي‌ كه‌ مردم‌ كشت‌ كرده‌اند حمله‌ور مي‌شود و اختلاف‌ ميان‌ دو دسته‌ از عجم‌ها و ريخته‌ شدن‌ خون‌ بسياري‌ از آنها و شورش‌ بندگان‌ از اطاعت‌ سروران‌ آنها و كشتن‌ ايشان‌ و مسخ‌ شدن‌ دسته‌اي‌ از بدعت‌گزاران‌ كه‌ به‌ شكل‌ ميمون‌ و خوك‌ مي‌شوند، و غلبه‌ يافتن‌ بندگان‌ بر سرزمين‌هاي‌ مالكان‌ و سروران‌، ندايي‌ از آسمان‌ كه‌ تمام‌ اهل‌ زمين‌ آن‌ را به‌ زبان‌ خويش‌ مي‌شنوند و صورت‌ و سينه‌اي‌ كه‌ در آسمان‌ در قرص‌ خورشيد براي‌ مردم‌ ظاهر مي‌شود، و مردگاني‌ كه‌ از قبرهايشان‌ به‌ دنيا برمي‌گردند و در آن‌ (با ديگران‌) آشنا مي‌شوند و به‌ زيارت‌ همديگر مي‌روند، سپس‌ همه‌ اينها به‌ 24 باران‌ كه‌ به‌ وسيلة‌ آن‌ زمين‌ پس‌ از مرگش‌ زنده‌ مي‌شود ختم‌ شده‌ و بركات‌ آن‌ نمايان‌ مي‌گردد و پس‌ از آن‌ تمام‌ آسيب‌ها و بلايا از معتقدان‌ به‌ حق‌ كه‌ از شيعيان‌ مهدي‌(ع‌) هستند برطرف‌ شده‌ و از ظهور آن‌ حضرت‌ در مكه‌ خبردار مي‌شوند و براي‌ ياري‌ ايشان‌ متوجه‌ و راهي‌ آنجا مي‌شوند. 

كساني‌ كه‌ مايلند در اين‌ رابطه‌ آگاهي‌هاي‌ بيشتري‌ بيابند مي‌توانندبه‌ اين‌ كتاب‌ها مراجعه‌ كنند:

 1ـ  كتاب‌ الغيبة‌:  شيخ‌ اجل‌ محمدبن‌ابراهيم‌ بن‌ جعفر نعماني‌ معروف‌ به‌ ابن‌ ابي‌ زينب‌، ايشان‌ از علماي‌ قرن‌ سوم‌ هجري‌ و ازشاگردان‌ ثقة‌الاسلام‌ كليني‌ بوده‌اند كه‌ اين‌ اثر يكي‌ از نفيس‌ترين‌ كتاب‌هايي‌ است‌ كه‌ در اين‌ رابطه‌ نگاشته‌ شده‌ است‌. شيخ‌ مفيد در  الارشاد  خود از وي‌ ستايش‌ كرده‌ كه‌ نشانگر اين‌ است‌ كه‌ تا آن‌ زمان‌ مؤلفي‌ چون‌ او نبوده‌ است‌.

2ـ كمال‌الدين‌ و تمام‌النعمة‌ :  شيخ‌ ابوجعفر محمد بن‌ علي‌بن‌ الحسين‌ بابويه‌ قمي‌ معروف‌ به‌ شيخ‌ صدوق‌ (از علماي‌ قرن‌ چهارم‌ هجري‌ متوفي‌، 381هجری قمری

 3ـ  كتاب‌ الغيبة‌:  شيخ‌ ابي‌ جعفر محمدبن‌ الحسن‌ طوسي‌، شيخ‌ الطائفه‌ (متوفي‌ 460 ق 
لازم به یاد آوری است که به عقیده بعضی از محققین مباحث مهدویت بخشی از موارد یاد شده در دو روایت بالا قبلا اتفاق افتاده است.مثل وقایع عراق.

تاریخ : 14 / 6 / 1393
بازدید : 588
نویسنده : sharef zadeh

 آیا در عصر زندگی ما ظهور نزدیک است و آیا امکان دارد ظهور در دوران ما اتفاق بیافتد؟

برخى بر این باورند که بسیارى از علایم ظهور اتفاق افتاده و تنها علایم حتمى ظهور باقى مانده است؛ پاسخ این است که واقعاً نمى‏توان سخنى قطعى و کامل در این مورد گفت؛ زیرا منابع اصلى و قدیمى شیعه، معمولاً از نشانه‏هاى خاص و محدود نام برده‏اند و بعضى از این نشانه‏هایى که به عنوان علایم اتفاق افتاده مطرح مى‏شود، در این منابع وجود ندارد و یا بسیار کم رنگ مطرح شده است پس ارائه نظر قطعى در مورد این نشانه‏ها، نیاز به پژوهش‏هاى علمى و گسترده در همه این منابع دارد.
از طرفى، سخن از واقع شدن بعضى از نشانه‏ها و تطبیق آنها با حوادث خارجى، دشوار است. به عنوان نمونه، در مواردى که سخن از یک علامت و ظهور فرج بعد از آن مطرح شده، منظور گشایش و راحتى براى مؤمنان است (نه ظهور حضرت مهدى(عج)).
از امام باقر«ع» نقل شده است: «منتظر صدایى باشید که از طرف دمشق، ناگهان به شما مى‏رسد که آن، گشایشى بزرگ براى شما خواهد بود» الغیبه نعمانى، ب 14، ح 66..
در بعضى از روایات، سخن امام به گونه‏اى است که خبر از یک اتفاق و واقعه مى‏دهد، نه اینکه بخواهد آن واقعه را یکى از علایم ظهور معرفى کند؛ مانند وقوع گرماى شدید در زمین‏ همان، ح 44..
بعضى از نشانه‏ها نیز طورى است که مى‏تواند معناى دیگرى - غیر از معناى ظاهرى - داشته باشد؛ مانند طلوع خورشید از مغرب که شاید کنایه به ظهور از مکه باشد. چنان که امام على«ع» فرمود: «و هو الشمس الطالعه من مغربها»؛ بحارالانوار، ح 52، ح 26.
با این حال بعضى از علایم و نشانه‏هاى ظهور محقق شده است‏ ر.ک: محمد صدر، تاریخ غیبت کبرى.. و این مى‏تواند نویدى از نزدیک شدن ظهور باشد. البته باید دانست قیام امام وابسته به تحقق علایم نیست، بلکه وقوع آنها خبر از نزدیک ظهور مى‏دهد. پس به استثناى برخى از علایم (نشانه‏هاى حتمى)، هیچ یک دلالت ندارند که میزان نزدیکى آن حوادث با ظهور چه قدر است؟ براى مثال ممکن است پدیده‏اى قرن‏ها قبل از قیام رخ دهد و پدیده‏اى در بیست یا سى سال قبل از ظهور رخ نماید.
بنابراین انتظار ظهور با دیدن این حوادث نباید به نحو عجولانه باشد، یعنى فکر کنیم با پیدایش فلان حادثه حتماً تا چند روز یا هفته دیگر قیام شروع خواهد شد، بلکه این مسائل، بیدارى را در ما به وجود مى‏آورد که یک گام به آن وعده بزرگ الهى نزدیک شده‏ایم و باید خود را بیش از پیش در مسیر این نهضت جهانى، آماده کنیم. ظهور حضرت مهدى(عج)، منوط به اذن الهى است و اذن الهى زمانى است که شرایط و زمینه‏هاى ظهور فراهم باشد.
در این رابطه توجه به چند نکته بایسته است:
یکم. عده‏اى با توجه به اوضاع و شرایط فعلى حاکم بر جهان به این باور رسیده‏اند که دوره‏اى که ما در آن زندگى مى‏کنیم همان دوره آخرالزمان است که در روایات به آن اشاره شده است؛ زیرا براى آخرالزمان نشانه‏هایى گفته شده (مانند گسترش فساد و تفسیر دین براساس هوا و هوس و...) که این نشانه‏ها در دوره زمانى ما به وقوع پیوسته است پس زمان کنونى آخرالزمان است و ظهور نیز در این دوران محقق مى‏شود. به علاوه با وجود انقلاب اسلامى ایران و زنده شدن نام و یاد امام زمان(عج)، آمادگى و اقبال مردم براى پذیرش ایشان بیشتر شده و امید به ظهور زیادتر گشته است.
دوم. برخى از علما معتقدند: همان گونه که غیبت دو مرحله‏اى بود و غیبت صغرى براى ایجاد آمادگى مردم براى ورود به غیبت کبرى لازم بود، ظهور نیز ممکن است دو مرحله‏اى باشد و با ظهور صغرى که در انقلاب اسلامى ایران تجلى یافته است، مردم با حقیقت قیام امام زمان آشنایى بیشترى پیدا کرده‏اند و براى ظهور اصلى و قیام جهانى حضرت آماده مى‏شوند.
سوم. حرکت عمومى کشورها و جوامع به سمت وحدت و همگرایى و به عبارت دیگر توجه به تشکیلات بین المللى و اتحادیه‏هاى منطقه‏اى و فاصله گرفتن از جزءگرایى، ملت‏ها را به این نتیجه رسانده که براى آینده‏اى بهتر، باید مرزها را به حداقل رساند و جهان را دهکده‏اى کوچک دانست. این رویداد، آمادگى مردم براى براى پذیرش یک حاکمیت فراگیر، بیشتر کرده است. البته استکبار جهانى تئورى دهکده جهانى را در جهت حفظ منافع خود و تک قطبى شدن جهان پى‏گیرى مى‏کند اما چه بسا اراده الهى به دست دشمنان خدا نیز انجام گیرد.
چهارم. اجحاف و تجاوز بیش از حد و روز افزون دولت‏هاى استکبارى به کشورهاى فقیر به شکل‏هاى گوناگون از یک سو و لجام گسیختگى فرهنگى و فکرى و علمى؛ مانند بحران هویت، بحران مشروعیت، بحران مدنیت از سوى دیگر، باعث هرج و مرج در زندگى بشر شده است.
این گونه مسائل و مباحث این واقعیت را اثبات مى‏کند که آینده روشن فقط در سایه حاکمیت فردى آسمانى است که احتمالاً ظهورش نزدیک است.
پنجم. گاهى‏خبرهایى مبتنى بر نزدیکى ظهور به برخى از شخصیت‏هاى نسبت داده مى‏شود که نیاز به تامل و بررسى دارد. باید دانست که امر مشخص نمودن زمان ظهور، فقط در اختیار خداوند است و هیچ کس نمى‏تواند براى آن زمانى معیّن کند،اما بیان بعضی از بشارتها به عنوان شاهد وقرینه ای بر نزدیک بودن ظهور اشکالی ندارد و می تواند امید آفرین باشد.
ششم .احادیث اهل‏بیت‏علیهم السلام علایم ظهور را به دو قسم تقسیم کرده‏اند: یکى از آنها علایم حتمى است که به هیچ قید و شرطى مشروط نیست و قبل از ظهور باید واقع شود. قسم دوم؛ یعنى، علایم غیرحتمى، حوادثى است که به طور مطلق و حتم از نشانه‏هاى ظهور نیست؛ بلکه مشروط به شرطى است که اگر آن شرط تحقق یابد، مشروط نیز محقق مى‏شود.بسیاری از علایم ظهور جزء این دسته هستند.

برای مطالعه بیشتر ر.ک: مهدویت (پس از ظهور),رحیم کارگر(نشر معارف)


تاریخ : 14 / 6 / 1393
بازدید : 652
نویسنده : sharef zadeh

حوادث سوریه در آخرالزمان 1 ‏
آیا میدانستید که اهل بیت حدود هزار چند سال قبل حوادث امروز سوریه را پیش بینی کرده اند و به ما هشدار ‏
داده اند که گوش به زنگ باشیم؟ آیا میدانستید که حوادث سوریه از آخرین نشانه های ظهور و حتمی ترین آنهاست؟
آیا میدانستید که از آشوب های سوریه سرانجام قدرتی شیطانی بیرون می آید که با ایران هم وارد جنگ می شود؟
اشاره: يكي از مناطقي كه در روايات آخرالزّمان و عصر ظهور بسيار از آن گفت‌ وگو شده، منطقة «شام» است. اين
منطقه از ديرباز به عنوان يكي از حوزه‌هاي مهم تمدّن بشري مطرح بوده است و پيشينة تاريخي گسترده‌اي ‏
دارد. در گذشته بلاد شام مناطق مختلفي چون سوريه، لبنان، اردن، فلسطين و بخش‌هايي از تركيه را شامل ‏
مي‌شده است و به همين دليل هر زمان كه در روايات از شام سخن به ميان مي‌آيد، مي‌تواند به هر يك از ‏
سرزمين‌هاي ياد شده قابل انطباق باشد.. ‏
با توجّه به اهميت شام در رويدادهاي پيش و پس از ظهور و با عنايت به اين مطلب كه نخستين نشانه‌هاي ‏
حتمي ظهور در اين سرزمين آشكار مي‌شود، ، اين منطقه را مقدّم داشته‌ايم و تلاش ‏
خواهيم كرد در قالب گفت‌ وگو و مقاله تصويری از رويدادهايي كه در آستانة ظهور در این سرزمين رخ ‏
خواهد داد، ارائه دهيم. ‏
نويسنده و پژوهشگر ارجمند حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اكبر مهدي‌پور در گفت‌وگوي پيش رو اطلاعات ‏
جامعي در مورد وجه تسميه و پيشينة تاريخی شام، سيماي اين منطقه در روايات و وضعيّت سياسي، ‏
اجتماعي شام در آستانة ظهور ارائه داده است. اميدواريم اين گفت‌وگو مورد توجّه شما عزيزان. واقع ‏
شود. ‏
 موعودنامه :  با سپاس از حضرت عالي به خاطر حضور در اين گفت‌وگو، لطفاً در آغاز اشاره‌اي به وجه تسميّة شام و ‏
پيشينة تاريخي آن داشته باشيد.‏
 ج- خلیل، پیشتاز اهل لغت دربارة معناي واژة شام چنين گفته است: «شَأْم» از ريشة «شُؤْم» به معني ضدّ
میمنت است 1 -ابن فارس، قهرمان ریشه‌یابی لغات نيز در اين باره مي‌گويد: «شَأْم» به معناي طرف چپ ‏
است و چون اين سرزمين در طرف چپ قبله قرار دارد، به آن شام گفته مي‌شود.-2‏
برای نامگذاری شام به این نام، یاقوت حموي چند وجه بیان کرده است: ‏
‏الف- منسوب به «سام»، چون نخستین کسی که در آن سکونت کرد، «سام بن نوح» بود، که به هنگام تعریب ‏
سین، به شین تبدیل شد. ‏


‏ب- از شُؤْمیٰ، برخلاف یُمْنیٰ، به معنای سمت چپ؛ چون تیره‌ای از «کنعان بن نوح» به هنگام جدا شدن، به ‏
طرف چپ مسیر خود حرکت و در این منطقه سکونت کردند. ‏
‏ج- از شَؤْمیٰ، از ریشة مَشْأَمَت برخلاف مَیْمَنَت. ‏
‏د-از شٰامَه، به معنای خال، به جهت کثرت قُرا و قصبات و نزدیک بودن آنها به یکدیگر به «شامات» شهرت ‏
سال عمر کرده و 150 سال پس از حضرت نوح درگذشته 4- و اگر نخستین ساكنان آن از تیرة «کنعان بن
نوح» باشد، پیشینة آن به عهد حضرت نوح می‌رسد، زیرا کنعان در هنگامة طوفان غرق شد.                               5-به هر تقدیر پیشینة شام به حدود ‏طوفان نوح می‌رسد.‏
از 2500 سال قبل از میلاد، کنعانی‌ها در این منطقه سکونت کردند و تمدن فینیقی‌ها را از خود به یادگار نهادند.‏
‏6-پس از سیطرة آشوریان بر این منطقه، عنوان «سوریّه» بر قسمتی از این سرزمین در قرن پنجم پیش از میلاد اطلاق گردید. ‏
‏7-منطقة شام در حال حاضر شامل چه مناطق و سرزمين‌هايي مي‌شود؟
بلاد شام سرزمین وسیع و پهناوری است که از شمال به آسیای صغیر، از غرب به دریای مدیترانه، از شرق به صحرا و نهر ‏فرات و از جنوب به بلاد عربی محدود است و مساحت آن به یکصد هزار کیلومتر مربع می‌رسد.
  8-بلاد شام در طول قرون و اعصار، اطلاقات مختلفی داشته است. امروزه تعبیر «بلاد شام» شامل: سوریّه، ‏
لبنان، اردن، فلسطین و بخشی از سرزمین ترکیه، چون: اسکندرون، مرعش و عین تاب می‌باشد.‏
چه اديان و مذاهبي از ديرباز در شام وجود داشته‌اند؟ ‏
 9- پیش از میلاد، ساکنان اصلی شام را یهودیان تشکیل می‌دادند. پس از ظهور مسیحیت، آیین مسیحیت در اين ‏
منطقه رواج یافت. در حال حاضر نیز در حدود 15 درصد ساکنان شام را مسیحیان تشکیل می‌دهند.‏
‏10-با آغاز حکومت معاویه در دمشق به عنوانِ والی، سپس به عنوان خلیفه، یک گرایش اموی در شام رواج یافت. ‏
جز اینکه با تبعید ابوذر به شام یک گرایش علوی ریشه‌دار در منطقه ایجاد شد به همين دليل مناطق لبنان در ‏
تاریخ به عنوان «بلاد متأوّله» یعنی سرزمين دوستان و موالیان اهل‌بیت( علیه السلام ) نامیده شد.‏
‏11-وجود اماکن زیارتی، چون: حرم مطهر حضرت زینب( سلام الله علیها )، حضرت رقیه( سلام الله علیها )، رأس‌الحسین( علیه السلام )، بلال حبشی، ‏
عمار یاسر، اویس قرنی، جعفر طیّار، مشهد نقطه، جبل جوشن و... موجب ادامه و گسترش عشق به اهل‌بیت( علیه السلام ) در این سرزمین ‏گردیده است. 25 سال پیش از بعثت به هنگام تشریف‌فرمایی پیامبر اکرم(ص) در معیّت حضرت ابوطالب( علیه السلام ) به دمشق، ‏
‏«بحیرا» راهب فرزانة بُصریٰ، آن حضرت را شناسایی و به حضرت ابوطالب توصیه کرد که آن حضرت را به حجاز ‏
بازگرداند؛ زيرا احتمال دارد كه از ناحية يهود شام خطراتي متوجّه آن حضرت شود.‏
‏12-پانزده سال قبل از بعثت نیز راهب دیگری به نام «نسطور» آن حضرت(ص) را در شام شناسایی و دلايل نبوّت ‏
آن حضرت را به صراحت به «میسره» کارگزار خدیجه بیان می‌کند.‏


‏13-در همین سفر راهب دیگری به نام «مثرم بن دعیب» با دیدن سیمای ملکوتی حضرت ابوطالب( علیه السلام ) نوید ولادت و ‏
خبر ولایت مولای متقیان را در آیندة نزدیک به او داد.14‏
‏14-از بررسی گزارش‌های یاد شده به این نتیجه می‌رسیم که راهبان فاضل و فرهیخته‌ای در آن زمان در شام ‏
وجود داشته‌اند که براساس تعالیم تورات و انجیل طلوع خورشید اسلام و میلاد مسعود مولود کعبه را انتظار می‌کشیده‌اند. ‏
در برخي منابع تاريخي و روايي اهل سنّت، توصيف‌هاي عجيب و غريبي در مورد شام و اهالي آن وارد شده ‏
است، اين توصيف‌ها تا چه حد درست است؟ یک عامل نفوذی یهود در میان مسلمانان، به نام «کعب بن ماتع حمیری» که بعدها به ‏‏«کعب الأخبار» شهرت یافت، به هنگام فتح بیت المقدس تظاهر به اسلام کرد و همراه خلیفه به مدینه آمد و مشاور اصلی خلیفه ‏شد. او هرچه می‌خواست، به عنوان اینکه در تورات یافته است، بیان می‌کرد و چون مورد اعتماد خلیفه بود، همگان به او استناد ‏می‌کردند.  بخاری از طریق زهری نقل کرده که «کعب الأحبار از راستگوترین محدّثانی است که از کتب آسمانی حدیث ‏می‌گوید».15 معاویه می‌گوید: «کعب، علم وافر چون درخت میوة تناور داشت و ما از شیفتگان او بودیم و در حقّ او افراط ‏می‌کردیم».16-کعب الأحبار نیز شیفتة معاویه بود، آنقدر از او در نزد خلیفه ستایش کرد که خلیفه او را به عنوان والی، روانة ‏
شام کرد. معاویه که گاهی برای جعل یک حدیث تا چهارصدهزار در هم اجرت می‌داد، بیت‌المال مسلمانان را در اختیار کعب ‏الأحبار قرار داد. او نیز هزاران حدیث در فضیلت شام و شامیان جعل کرد که در همة کتب  حدیثی جای گرفت. ‏
و اینک جهان در انتظار ‏خروج طاغوت آخرالزّمان، «سفیانی» از تبار این شجرة ملعونه است.‏
اگر بخواهیم فجایع بنی‌امیّه را فهرست‌وار بشماریم به چندین مجلّد خواهد انجامید. از این رهگذر به نقل یک ‏
حدیث بسنده می‌کنیم: شیخ صدوق با سلسلة اسنادش از امام صادق( علیه السلام ) روایت کرده که فرمود: «ما و آل ‏
ابی سفیان دو خاندان هستیم که برای خدا با یکدیگر دشمنی ورزیدیم: ما گفتیم: خدا راست می‌گوید، آنها ‏
گفتند: دروغ می‌گوید. ابوسفیان با پیامبر خدا(ص) جنگید، معاویه با علی‌بن ابی‌طالب( علیه السلام ) جنگید، یزیدبن معاویه
با حسین‌بن علی( علیه السلام ) جنگید، سفیانی نیز با قائم( علیه السلام ) خواهد جنگید».‏
شام در آستانة ظهور امام مهدي( علیه السلام ) چه وضعيّتي دارد؟ ‏
شام در آستانة ظهور محور شرارت، کانون شقاوت و مرکز شناعت معرفی شده است.‏
شام پایتخت نیرومندترین حکومت ضدّ بشری سفیانی در منطقه می‌شود. او شش ماه می‌جنگد تا بر سه ‏
کشور سوریه، اردن و فلسطین سیطره پیدا می‌کند. وي هشت ماه حکومت می‌کند و در آغاز نهمین ماه ‏
حکومتش حضرت بقیّـه[الله ـ اروحنا فداه ـ قیام می‌کنند. سپاه سفیانی در سرزمین بیدا خسف می‌شود، سپس سفیانی دستگیر شده ‏به دست یمانی سر از تنش جدا می‌شود.‏
لازم به توضيح است كه در میان بیش از 2000 علایم ظهور، تنها پنج علامت به عنوان علائم حتمی ظهور در
احادیث صحیحه آمده است، که عبارتند از: 1. خروج سفیانی؛ 2. قیام یمانی؛ 3. بانگ آسمانی؛ 4. خسف بیدا؛ ‏
‏5. قتل نفس زکیّه.‏
همة نشانه‌های حتمی، در سال ظهور اتّفاق می‌افتد و از نظر زمانی نخستین نشانه‌ای که رخ می‌دهد و ‏
فرارسیدن انفجار نور و سپری شدن شب دیجور غیبت را نوید می‌دهد، خروج سفیانی است. امام باقر( علیه السلام ) در این رابطه می‌فرماید: ‏‏«خروج سفیانی از نشانه‌های حتمی است».‏
و امام رضا( علیه السلام ) با تأکید بیشتري می‌فرماید: «ظهور قائم( علیه السلام ) حتمی است، خروج سفیانی از سوی پروردگارحتمی است و هرگز ‏بدون سفیانی، قائم( علیه السلام ) قیام نخواهد کرد».‏
امام صادق( علیه السلام ) با تعیین وقت خروجش می‌فرماید: خروج سفیانی حتمی است و در ماه رجب خروج می‌کند».‏
این تاریخ مربوط به آغاز حرکت اوست، وي شش ماه می‌جنگد تا به قدرت می‌رسد، به مدت هشت ماه نیز بر ‏
سه کشور سوریه، اردن و فلسطین حکومت می‌کند.بنابر این بیان منظور از ماه رجب، ماه رجب پیش از سال ظهور می‌باشد.‏
موعودنامه:  اشاره به خروج سفياني داشتيد، لطفاً در مورد نام و نسب و مشخّصات او بيشتر توضيح دهيد. ‏
بنابر مشهور نام سفياني «عثمان بن عنبسه» و لقبش «سفیانی» است. او از تبار ابوسفیان است.
سفیانی از بطن هند جگرخواره، به نقلی از صلب یزید بن معاویه. و به نقلی دیگر از تبار عقبـ[بن ‏
ابی‌سفیان  و بر اساس نقل سوم از تبار خالدبن یزید بن ابی سفیان است.‏
شیخ صدوق با سند صحیح از امام صادق( علیه السلام ) روایت کرده است که فرمود: «اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین
انسان‌ها را دیده‌ای، او بور، سرخ روی، و زاغ چشم است». امیرمؤمنین( علیه السلام ) در همین رابطه می‌فرماید: ‏
‏«پسر هند جگرخواره از «وادی یابس» خروج می‌کند، او مردی میان‌بالا، دارای چهره‌ای وحشتناک، سرستبر و ‏
آبله روی می‌باشد، چون او را ببینی او را یک چشم می‌پنداری».‏
در احادیث عامه (اهل سنّت) آمده است: «سفیانی از تبار خالدبن یزیدبن ابی سفیان، سرستبر، در چهره‌اش
آثار آبله و در چشمش نقطة سپیدی است».56سفياني پس از خروج به چه اقداماتي دست مي‌زند؟
اگر بخواهیم شرح جنایات سفیانی را بشماریم، به تدوین کتابی بزرگ نیاز خواهیم داشت. در اینجا فقط ‏
فرازهایی از احادیث معصومین( علیه السلام ) را فهرست‌وار می‌آوریم:‏
‏1. پیامبر اکرم(ص) فرمود: «مردی از درون دمشق خروج می‌کند که او را سفیانی گویند؛ پیروانش از تیرة کلب
هستند، آنقدر کشتار می‌کند، که حتّی شکم زنان را می‌شکافد و کودکان را از دم تیغ می‌گذارند». حاکم، ‏
این حدیث را با معیارهای بخاری و مسلم صحیح دانسته است.
‏2. امیرمؤمنین( علیه السلام ) فرمود: «مأمورانش را گسیل می‌دارد، کودکان را گرد مي‌آورد و آنها را در دیگ‌های زیتون می‌جوشاند».‏
‏3. آن حضرت( علیه السلام ) در حدیثی دیگر فرمود: «گروهی از اولاد رسول خدا(ص) به بلاد روم پناهنده می‌شوند، ‏
سفیانی آنها را از پادشاه روم باز می‌ستاند، پس آنها را در دمشق گردن می‌زند».
‏4. درحدیث دیگری فرمود: «سپاه سفیانی هفتادهزار نفر را در بغداد می‌کشند و شکم سيصد زن را می‌شکافند».‏
‏5-و در حدیثی دیگر فرمود: «با هفتادهزار نفر به سوی عراق حرکت می‌کند، در کوفه به بصره و دیگر شهرها ‏وارد
می‌گردد، ارکان اسلام را منهدم می‌کند، دانشمندان را می‌کشد، قرآن‌ها را می‌سوزاند، مساجد را ویران ‏
می‌کند، محرمات را مباح می‌کند، به آوازه‌خوانی فرمان می‌دهد، کارهای ناشایست را رواج می‌دهد، از انجام ‏
فرائض الهی جلوگیری می‌کند، از جور و ستم پروا نکند، به جهت دشمنی با خاندان پیامبر، هر کسی را که ‏
نامش: محمّد، علی، جعفر، حمزه، حسن، حسین، فاطمه، زینب، امّ‌کلثوم، خدیجه و عاتکه باشد، از دم شمشیر می‌گذارند».‏
‏6. امام باقر( علیه السلام ) فرمود: «سفیانی سرخ روی، بور و زاغ چشم است، او هرگز خدای را نپرستیده است، او هرگز
وارد مکه ومدینه نشود، او همه‌اش می‌گوید: انتقام، انتقام، وانگهی دوزخ».‏
‏7. امام صادق( علیه السلام ) فرمود: «او مي‌گوید: خدایا انتقام، انتقام، وانگهی دوزخ. او به قدری پلید است که مادر ‏
فرزندش را از ترس اینکه مخفی‌گاهش را نشان دهد زنده به گور می‌کند».‏
‏8. در برخی از تفاسیر عامه آمده است: «سفیانی لشکری به بغداد می‌فرستد که بیش از 3000 نفر را ‏
می‌کشند و شکم بیش از 100 زن را می‌شکافند».‏
‏9. در برخی از احادیث عامه از کشتن هفتادهزار نفر در «عین التّمر» و تعدّی به حریم سي‌هزار نفر در کوفه سخن رفته ‏است.‏
‏10. در برخی دیگر از منابع عامه آمده است: «سفیانی همه مخالفانش را می‌کشد، آنها را با ارّه دو نیم ‏
می‌کند و در دیگ‌ها می‌جوشاند، به مدت شش ماه این جنایت‌ها ادامه می‌یابد.‏
یکی از سیاه‌ترین جنایات تاریخ، که صفحات تاریخ را لکّه‌دار نموده، فاجعة «حرّه» می‌باشد،‌ این جنایت به ‏
دست یزید معاویه در سال 62 ق. رخ داد. او مسلم‌بن عقبه را با دوازده‌هزار تن از لشکر شام به مدینه گسیل ‏
داشت و به او فرمان داد: اگر یک تن از بنی‌امیّه کشته شود شمشیر بکشد، به کسی رحم نکند، رخمی‌ها و ‏
فراری‌ها را بکشد و سه روز مدینه را غارت کند.‏
هیچ تاریخ‌نویسی به خود جرأت نداده که جنایات یزید را در مدینه به تصویر بکشد و صرفاً به نقل چند آمار ‏
بسنده کرده‌اند.در مورد جنایاتی که سپاه سفیانی در مدینه انجام می‌دهد، در احادیث فراوان آمده است که: «لشکر سفیانی
مدینه را ویران می‌کند، شدیدتر از فاجعة حرّه».‏
سفياني چه سرانجامي پيدا مي‌كند؟
سپاه سفیانی پس از قتل عام مدینه، برای نبرد با حضرت بقیّـ[الله ـ ارواحنا فداه ـ مدینه را به قصد مکّة ‏


معظمه ترک می‌کنند، در دو منزلی مدینه در سرزمین بیدا، به فرمان خدا، زمین دهان باز می‌کند و همة ‏
سپاهیان سفیانی را که تعدادشان يك‌صد و سي‌هزار نفر بیان شده است، در کام خود فرو می‌برد.‏
در دو آیه در قرآن کریم به این داستان اشاره شده است. و در ده‌ها حدیث شرح این داستان آمده است.‏
این داستان که به «خسف بیدا» مشهور است چهارمین نشانه از نشانه‌های حتمی ظهور به شمار مي‌آيد.‏
از اينكه در اين گفت‌وگو شركت كرديد سپاسگزاريم.‏
ماهنامه موعود شماره 98 ‏
در حالی که کشورهای قدرتمند دنیا مدتها است راه‎های مختلفی را برای حل پرونده هسته‎ای ایران ارائه می‎کنند، اسرائیل در تمام ‏این سالها با جدیت فقط بر به کارگیری یک راه حل تاکید داشته: راه حل نظامی
‏ راه حلی که تندروهای هر دو کشور ایران و اسرائیل از آن استقبال می‎کنند. ‏
اما ببینیم تاریخ چه می‎گوید. چقدر می توان برای صحبتهای تند و تیز سران اسرائیل اعتبار قائل شد. رهبرانی که گاهی برای ‏راضی نگه داشتن طرفداران تندرویشان چندان وعده هایشان با تواناییهایشان همسان نیست.‏
‏ در سال ۱۹۸۱ زمانی که صدام حسین مشغول جنگ با همسایه شرقی اش ایران بود، اسرائیل در یک حمله ناگهانی و بدون ‏مجوز سازمان ملل تنها رآکتور اتمی عراق را نابود کرد. رآکتور اوسیراک پیشتر و تنها یک هفته پس از آغاز جنگ، توسط ‏نیروی هوایی ایران آسیب نه چندان جدی دیده بود، اما اسرائیل در عملیات اوپرا آن را به طور کامل از بین برد. چرا که اعتقاد ‏داشت عراق «قصد دستیابی به سلاح هسته‎ای دارد». این جمله (اورچرد)برایتان جمله‎ی آشنایی نیست؟
‏ عملیات اورچرد (‏Operation Orchard‏) در سال ۲۰۰۷ اما پیچیده تراز عملیات  اوپرا بود. نیروی هوایی اسرائیل در عملیاتی مخفیانه به ‏تاسیسات هسته‎ای سوریه حمله کرد و این تاسیسات را از بین برد. اسرائیل پس از این حمله ترجیح داد سکوت کند و سوریه ‏هیچ‎وقت آسیب‌های ادعا شده به تاسیسات خود را نپذیرفت. تاسیساتی که برخی اعتقاد دارند ساخت کره شمالی بود.‏
‏ نامهای عراق و کره شمالی که در کنار هم می‎آید، ناخودآگاه به یاد «محور شرارت» می‎افتیم. نامی که جورج بوش به این دو ‏کشور در کنار ایران داد. شاید همین نام‎گذاری اسرائیل را به تشویق جمهوریخواهان برای حمله به ایران ترغیب کرد. اسنادی که ‏بعدها منتشر شد نشان داد اسرائیل یک سال پس از حمله به تاسیسات هسته‎ای سوریه، از دولت جورج بوش درخواست تجهیزات ‏نظامی برای حمله به ایران را ارائه کرده بود. این درخواست اگرچه رد شد، نشان دهنده عزم جدی دولتمردان این کشور برای ‏حمله نظامی به ایران در آن زمان بود.‏
‏ جورج بوش جنگ طلب جایش را به باراک اوبامای برنده جایزه صلح نوبل داده است. اما وقتی رئیس جمهوری صبور آمریکا از ‏ضرورت تحریم ایران نه در چند ماه آینده، که از «چند هفته پیش رو» سخن می‎گوید، 

‏ ما ایرانیان با تهدیدهای اسرائیل و تحریم‎های آمریکا چندان بیگانه نیستیم. اما به ‏آن‎چه که کمتر عادت داریم این است که یک روز ‏از خواب بیدار شویم و ببینیم موشکهای اسرائیلی در سکوت قدرتهای بزرگ، تاسیسات هسته‎ای ایران را بمباران کرده‎اند و ‏رفته‎اند. درست مثل همان کاری که در عراق و سوریه کردند. 

ماهنامه موعود شماره   98‏

با توجه به مطالب بالا و با عنایت به وجود چندین حدیث و روایت مبنی بر حمله رومی ها وغربیان به سوریه در آخرالزمان و همکاری وهمراهی ترکها با غربیان ودرگیری مصریها با سوریه شواهد کنونی وتحرکات آمریکا وانگلستان و تهدیدات ترکیه بسیار خطرناک و آثار غیر قابل پیش بینی را نمایان میکند.و بعید نیست که جنگ به دیگر نقاط جهان از جمله به ایران نیز کشیده شود. زیرا در احادیث تسریع شده که جنگ کشورهای یاد شده با سوریه منجر به جنگ جهانی یا جنگ آرماگدون به روایت غربیها و یا جنگ آخرالزمان خواهد شد. اگر حمله تدارک دیده شده روزهای اخیر که صدای طبل آن بگوش می رسد!!!و آغاز آن(شروع جنگ)علیه سوریه به شماره معکوس رسیده و احتمالا همین امشب یا فردا شروع خواهد شد. اگر این جنگ منجر به ظهور ولیعصر ارواحنا فداء گردد آنرا به فال نیک می گیریم اما اگر مشیت الهی بر این نباشد .باید منتظر وقایع دهشتباری که میلیون ها نفر را به خاک و خون خواهد کشید باشیم. در هر حال ما ایرانیان وکشورهای منطقه باید آمادگی لازم را داشته باشیم . تا کمترین آسیب را ببینیم.زیرا هیچ مصونیتی نداریم.امروز 6/6/1392مقام معظم رهبری ضمن محکوم کردن تدارک حمله غربیها به سوریه هشدار شدید داده اند وهمچنین رئیس مجلس شورای اسلامی آقای علی لاریجانی؛  خطاب به جنگ طلبان آمریکائی و انگلیسی و هم پیمانان آنها گفته است ممکن است شروع کننده جنگ باشید اما مطمئنا پایان دهنده نخواهید بود. چون هم اکنون که این مقاله نوشته می شود. انگشتان نیروهای غربی و ترکها وبعضی از کشورهای عربی وهابی بر روی ماشه هاست ومنتظرفرمان رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا هستند.و لحظه ها بسیار خطرناک وحساس است. و اصلا دور از ذهن نیست که لحضات یا ساعاتی دیگر دستور حمله صادر شود.نتیجه آن چه خواهد شد را فقط خداوند می داند. لذا عرضه می داریم ؛خدایا راضی به رضای تو هستیم. و برای ظهور آخرین حجت ات لحظه شماری میکنیم.


تاریخ : 31 / 5 / 1393
بازدید : 796
نویسنده : sharef zadeh

مصرف لبنیات با گوشت سفید (مرغ ،ماهی و...) مصرف تخم مرغ و ماهی به دلیل اختلاف در مزاج انسان‌ها، احتمال بروز بیماری‌هایی مانند جزام (خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی می‌شود.

 مصرف سرکه و حلیم، مصرف لبنیات و ترشیجات باعث انجماد شیر در معده می‌شود، مصرف پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس یا سرکه و ماش و سرکه و ماست، باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.

 مصرف ماست و ترب، شیر برنج و سویق(آردگندم) که باعث قولنج و بروز نفخ در بدن می‌شود. مصرف انار و حلیم(هریسه) که باعث گرفتگی در مویرگ‌ها می‌شود. مصرف خربزه و عسل که باعث سنکوب شدن و سایر امراض می‌شود.

 مصرف خربزه و مویز یا خربزه و انبه نیز مناسب نیست، مصرف کله گوسفند و انگور به علت تشدید لزوجیت و بلغمیت (مزاج سرد و تر) ممنوع است و خوردن اغذیه گرم و سرد با هم، و همچنین خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند و در نهایت خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند و همچنین خوردن غذاهای نفخ آور به همراه اغذیه نفخ آور ممنوع است.

خوردن غذاهایی که بر روی غذاهای قبلی ممنوع است

 خوردن سرکه بعد از برنج غذاهای نفخ آور، لزج ،گس، لطیف (ماهی ،شیر و هندوانه) و سنگین به ترتیب بر روی غذاهای نفخ آور، لزج ،گس ،لطیف وسنگین خورده شده مناسب نیست.

 آشامیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم یا بعد از استحمام مفید نیست، افزود: آشامیدن آب سرد بعد از خوردن میوه‌ها به خصوص میوه‌های سرد مانند خربزه و هندوانه باعث تولید سم در بدن می‌شود.

 آشامیدن آب گرم بعد از غذای شور، آشامیدن آب سرد هنگامی که معده خالی باشد مثلاً ناشتا، خوردن ترشی بعد از شیرینی، آشامیدن آب سرد بعد از ورزش و ریاضت و حرکات سنگین، خوردن خربزه و هندوانه بر روی آب گوشت و گوشت‌ها باعث سنگینی و بروز امراض متعدد می‌شود.

 آشامیدن آب سرد و بلافاصله خوابیدن، آشامیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا به خصوص در سرد مزاج‌ها، آشامیدن آب در هنگام غذا خوردن، آشامیدن آب سرد بدون توقف احتمال آن را دارد که امراض متعددی رخ دهد، از آن جمله اگر سردی آن به قلب برسد به علت انطفاع حرارت غریزی احتمال سکته خواهد بود. همچنین، اگر به کبد برسد موجب بیماری استثقاء خواهد بود. اگر سردی آن به مغز برسد موجب استرخاء و سستی اعضا (ام اس) خواهد بود. و همچنین اگر سردی آن به آلات تنفس و صوتی برسد باعث اختلال در عملکرد اعضای مذکور خواهد شد.

 آشامیدن آب بعد از خوردن غذاهای ترش، شیرین و مصرف آب بعد از خوردن ادویه اسهال آور است، همچنین، آشامیدن آب سرد بعد از غذا و بعد از شیرینی‌ها  باعث آسیب رساندن به دندان‌ها و افتادن زودرس آنها می‌شود.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 147
بازدید دیروز : 197
بازدید هفته : 1200
بازدید ماه : 1497
بازدید کل : 1337186
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com